Профили и удостоверяване
Уеб Студент
Регистрация в Уеб Студент и промяна на забравена парола.
При проблеми и запитвания относно информационна система „Студент“ и информационна система „Уеб Студент“, моля изпратете имейл.
Промяна на потребителско име и парола на Университетска поща
Всеки новосъздаден имейл акаунт има временна парола, която трябва да бъде сменена с нова при първото влизане. Новата парола не трябва да съдържа в себе си името на акаунта или друга лесно разпознаваема комбинация от букви и числа.
Заявки за промени в имената на електронната поща въз основа на предпочитанията за име, фамилно име и т.н., могат да бъдат изпратени по имейл.
Двуфакторно удостоверяване
Този тип удостоверяване осигурява по-високи нива на сигурност. Изисква парола, заедно с уникална форма на идентификация като код за влизане чрез текстово съобщение (SMS) или мобилно приложение, за проверка на потребител.
Всички акаунти трябва да имат включено двуфакторно удостоверяване. Ако акаунта Ви няма, моля да се свържете се с нас по имейл.
Активна директория
Домейн услугите на активната директория съставляват ядрото на Windows инфраструктурата, предоставяща удостоверяване и услуги за оторизация и LDAP.
Достъп до вашия акаунт
Проблеми могат да възникнат, когато потребител сбърка паролата си или когато услугата, която изпълнява и обработва акаунтите не работи.
Това може лесно да се избегне, като се уверите, че паролата съвпада с потребителското име на акаунта, което е предоставено при първоначалното му създаване. За да избегнете забравянето на паролата, можете да я запишете в мениджър на пароли.
Ако все още не можете да влезете в акаунта си, кликнете върху връзката „Няма достъп до вашия акаунт/ Can’t access your account“, която ще ви насочи към страница за повторно задаване на парола, за да потвърдите самоличността си и да създадете нова парола.
Забравено потребителско име или парола
Всеки потребител може да добави алтернативен мейл или мобилен телефон, посредством който да рестартира сам забравена парола. Рестартиране на парола, може да бъде направено и от администратор на университетската поща, като притежателят на мейл акаунта лично заяви това в дирекция „Информационни технологии“, сектор „Интернет и комуникации“, стая ИТ011. Рестартиране на забравена парола по телефона, не е възможно.
Как да отстраните проблема сами:
- Ако използвате служебен акаунт, посетете: passwordreset.microsoftonline.com.
- Ако влизате от акаунт в Microsoft, посетете: account.live.com/ResetPassword.aspx.
Попълнете формуляра за възстановяване на акаунт. Формулярът за възстановяване на Office 365 включва поредица от въпроси, относно вашия акаунт. Ето стъпките, които трябва да следвате:
- Отидете на live.com/acsr.
- Въведете информацията за акаунта, който се опитвате да възстановите.
- Въведете работещ имейл адрес, който Microsoft може да използва, за да се свърже с вас.
- Потвърдете този имейл адрес чрез код, изпратен до този конкретен имейл.
- Ще ви бъдат зададени няколко въпроса за вас и акаунта.
- Изпратете формуляра за възстановяване.
Забележка: Ако администраторите са активирали потвърждаването в две стъпки, процесът на възстановяване на вашия акаунт няма да работи. Потвърждаването в две стъпки е предназначено да забрани достъпа на всеки, който се опитва да влезе в акаунта ви, без значение колко информация знае за него. Ако случаят е такъв, ще трябва да се свържете с администратор в дирекция „Информационни технологии“, сектор „Интернет и комуникации“, стая ИТ011.
Кражба на самоличност
Имейл акаунт, който е бил компрометиран, независимо дали чрез разбиване на парола, социално инженерство или други средства, трябва да бъде докладван на. Дирекция „Информационни технологии“ на имейл адрес [email protected]. Системен администратор от отдел „Интернет и комуникации“ ще анулира паролата и ще направи преглед на настройките на акаунта, за да се предотврати евентуално изтичане на лични данни, спам, потенциално заразяване на други акаунти и влошаване на мейл услугата.
Как да се предпазим от кражба на самоличност:
Всички имейли, съдържащи чувствителна информация, следва да бъдат криптирани, преди да бъдат изпратени по мрежата.
Всички пароли на потребителски и администраторски акаунти трябва да отговарят на описани по-долу методи за създаване и управление на пароли:
- Паролата да е дълга най-малко 8 знака и да включва комбинация от главни и малки букви, цифри и специални знаци (например: ! &= ? / + $% ^ * @ #).
- Първоначалната парола, задължително да бъде променена при първото свързване към университетската мрежа или система.
- Всички пароли да се третират като поверителна информация и да не се споделят с никого под каквато и да е форма, устна или писмена.
- Една и съща парола да не се използва за множество информационни системи, където потребителите имат възможност да задават локални пароли за тези системи.
- Функцията "Запомни паролата" в приложения и браузъри да не бъде използвана.
- Използване на абревиатурата на университета, като част от университетска парола (напр. УНСС, UNWE, UNSS или производни) е забранено.
- Паролите да не се вмъкват в имейл съобщения или други форми на електронна комуникация.
- Всяко подозрение или действителен инцидент, свързан с компрометиране на парола, трябва да бъде докладван на имейл адрес: [email protected] и паролата да бъде незабавно променена.